Abstract


KAYBEDENLER KULÜBÜ’NDE VAROLUŞÇULUK VE ABSÜRT
Diğer sanat dallarına göre daha genç bir sanatsal faaliyet olan sinema, kendinden önce gelişen türlerden ve özellikle de felsefi akımlardan beslenme yoluna gitmiştir. Sinemayı anlamak için felsefeye başvurmak, felsefede gelişen fikir akımlarının sinema filmlerine hangi noktalarda taşındığının çözümlenmesi ile anlam kazanmaktadır. Yönetmen Tolga Örnek tarafından beyaz perdeye yansıtılan Kaybedenler Kulübü filmi ile felsefede gelişen varoluşçuluk ve absürt akımlar çerçevesinde böyle bir ilişkiden söz etmek mümkündür. Bu çalışmada Kaybedenler Kulübü’nün varoluşçu ve absürt akımın izlerini taşıyan uyumsuzluk, bunaltı ve saçma düşünceleri ve yaşamın çelişkilerle dolu olması gibi izlekleriyle felsefe hangi ortak noktalarda birleştiği ve felsefe-edebiyat-sinema arasındaki benzerlikler ve ilişkiler ağından yola çıkılarak felsefede gelişen varoluşçuluğun ve absürt akımın Kaybedenler Kulübü adlı sinema filmi ile olan ortak özellikleri belirlenmeye çalışılacaktır.

Keywords
Sinema, Kaybedenler Kulübü, Varoluşçuluk, Absürt, Yabancılaştırma.
Kaynakça